کد خبر: ۸۸۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 06 August 2020

 

ایسنا/گیلان مدیرکل امور بانوان گیلان، با بیان اینکه بانوان مدیر در حوزه انعکاس عملکرد نقش کمرنگی دارند، اضافه کرد: خوشبختانه زنان در عرصه مدیریت عملکرد قابل قبولی دارند، اما نسبت به انعکاس رسانه ای این عملکردها غفلت شده است.

زهرا یعقوب نژاد در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایسنا که در آستانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار انجام شد، یکی از رسالت های نانوشته مدیران زن را گفت وگو با بانوان فعال در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و شنیدن مسائل و مشکلات آنان دانست و اظهار کرد: در این میان خبرنگاران زن از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، زیرا به عنوان پل ارتباطی بین مدیران و جامعه عمل می کنند و صدای مردم را به گوش مدیران می رسانند.

وی بانوان را محور خانواده دانست و افزود: بانوان نقش های متعددی بر عهده دارند که مهمترین آن نقش همسری و مادری است و اگر یک مسئولیت مدیریتی در کنار این نقش تعریف شود، مشکلات بانوان را مضاعف می کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت بارز و مشهود بانوان در عرصه خبر و رسانه، تصریح کرد: خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و زیان آور است و زنان خبرنگار متحمل مسئولیت چندین برابری هستند، زیرا در کنار حرفه خود وظیفه مهم همسری و مادری را نیز بر عهده دارند.

یعقوب نژاد، استان گیلان را جزو استان های حادثه خیز در حوزه بحران های طبیعی دانست و عنوان کرد: شاهد تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی بحران ها و پیگیری مشکلات مردم هستیم.

وی با بیان اینکه بانوان مدیر در حوزه انعکاس عملکرد نقش کمرنگی دارند، اضافه کرد: خوشبختانه زنان در عرصه مدیریت عملکرد قابل قبولی دارند، اما نسبت به انعکاس رسانه ای این عملکردها غفلت شده است لذا از خبرنگاران به ویژه بانوان خبرنگار انتظار داریم در حوزه دفاع از عملکرد مدیران زن نقش آفرینی کنند.

مدیرکل امور بانوان گیلان همچنین خواستار پوشش خبری برنامه های مرتبط با حوزه زنان و خانواده شد و تاکید کرد: باید از ظرفیت بانوان رسانه ای استان در حوزه ارتقای آگاهی های عمومی به ویژه سواد رسانه ای استفاده کنیم.

یعقوب نژاد، طلاق را یکی از آسیب های اجتماعی جدی به ویژه در گیلان دانست و تصریح کرد: یکی از پیامدهای طلاق در حوزه خانواده، افزایش زنان سرپرست خانوار است. همچنین با کاهش آمار ازدواج و بالا رفتن آمار تجرد قطعی در دختران مواجه هستیم.

وی خشونت علیه زنان و کودکان را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی مورد توجه دانست و خاطرنشان کرد: حادثه ای که برای «رومینا اشرفی» اتفاق افتاد، علیرغم همه تلخی ها و ناگواری ها موجب تسریع در روند تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان شد و اکنون از چنین قانونی برخوردار هستیم.

مدیرکل امور بانوان گیلان، از جمله عوامل شکل گیری خشونت های خانوادگی را ناتوانی والدین در برقراری ارتباط صمیمی با فرزندان به ویژه دختران دانست و گفت: باید مهارت های ارتباطی بین زن و شوهر و والدین و فرزندان را از طریق آموزش نهادینه کنیم. در این راستا معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری طرح گفت وگوی ملی خانواده را در سطح دانش آموزان، دانشجویان و والدین دنبال می کند.

یعقوب نژاد، با بیان اینکه امروزه مدت زمان گفت وگوی بین اعضای خانواده با هم کم شده است، اظهار کرد: نیازمند مشارکت رسانه ها برای تقویت ارتباط خانواده ها و نهادینه کردن فرهنگ عمومی هستیم، زیرا اگر خانواده ها مهارت های زندگی را بدانند بسیاری از آسیب ها رخ نمی دهد.

وی خانوده را اولین مامن فرزندان دانست و یادآور شد: صمیمیت بین اعضای خانواده باید به گونه ای باشد که فرزندان در برخورد با مشکلات اول به خانواده مراجعه کنند و در غیر این صورت یک خانواده نامتعادل خواهیم داشت. در این میان نقش زنان به عنوان مادر بسیار پررنگ است و برقراری رابطه صمیمی بین مادر و فرزندان از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار